A vezető-oktatók trükkjei
Felháborodtam. Szóval most kiírom ezt magamból, mert már másfél hónapja bennem van lassan. Remélem nem olvassa, bár ha igen végülis legalább észbe kap. Bár kötve hiszem, mert ezek mind egy kapatafára mennek - mármint a vezetési oktatók.
Oktatónak lenni príma dolog, amolyan domina szerep félig meddig. A kezdő kis tanonc egyértelműen alá van rendelve örökösen a nagyságos oktatónak. Az oktatók sérthetetlenek, cselezhetetlenek és tévedhetetlenek. Ő rajtuk múlik jelentőség teljesen, hogy az emberből később milyen sofőr lesz, legalább is a kezdeti szakaszban mindenképp. Egy oktató még megtehet csípős megjegyzéseket is, hisz nem valószínű, hogy a kedves tanuló-vezető elküldené a kurva anyjába, kiváltként azzal a tudattal, hogy ezzel a már előtte befizetett 55 ezer ft-ját kockáztatja - nem is beszélve a 'ledrótozásról' a vizsgabiztosnak majd hogy a bizonyos illetőt majd lesz szíves nem át engedni. Mert akármilyen hihetetlen, ez így megy.
Én az elején, illetve a Hozé úr vezetni tanul 6-odik részében engedtem el egy olyan beszólást, hogy "de jó, hogy nekem rendes oktató jutott". Na ezt visszaszívnám... Kellett nekem elsőre ezt írnom. Igen, ilyenkor mindig úgy tűnik, úgy is tűnt akkor.
Plussz pénz lehúzás: Az első "tréfa" a rutin pályán jött: A befizetett 10 óra alatt szinte semmit nem tanultunk, csak 5-tel araszolás a pályán körbe körbe. NADE az utolsó órán egyszerre 20 új dolog - naná nem tudtam. Erre tényszerűen közölte, hogy hát bizony pót órát kell venni, mert semmit nem tudok - 5 ezerért darabját. Persze számla nélkül.
Na igen, kurvajó trükk: a csekkel befizetett órákon nem tanított semmit, hogy aztán plusszba arra hivatkozva, hogy "még nem tudok eléggé vezetni" lehúzhasson számla nélküli netto 5 ezresekkel - totál zsebre - mert abból az autós suli egy fillért nem látott, az ziher. Ezt megcsinálna 6-szor, vagyis + 30 ezer ft ment erre. Egészségére. (Még szerencsém is van relative, mivel csinálhatta volna, hogy elhúzza a végtelenségig, és addig nem enged rutinvizsgára, míg bele nem őszülök - ő meg milliomos lesz. Egyébként megjegyzem, legelsőre átmentem rutinból aztán...)
Sajátos óradíj átszabás (átbaszás): De ezzel még nem ért véget a kálvária. Most, hogy bosszúsan konstatálta hogy átmentem (nem tud lehúzni még +5 ezresekkel "+ órákra") új módszerhez folyamodott, forgalom-vezetés gyakorlatnál: 15 perceket késik a megbeszélt időpontokon. Én becsülettel ott vagyok néha akár fél órával előbb is (!), hozzáteszem, van hogy egy reggel 8 órás időpontról. Mégis nincs olyan, mikor ne késne. A 10 perc az már alapban megvan, mivel bár ott áll az autója, én szobrozhatok ott az autó mellett, mialatt vagy sehol nincs - vagy jóízűen kávézik, cigizik a kollégáival (szintén lehúzó lumper bagázs lehet az is) ráadásul az orrom előtt, mialatt az óra már ketyeg. No. Beszólni ugye megint nem lehet - ezzel csak azt érném el, hogy megint késleltetném hogy forgalmi vizsgára engedjen. De ami ki van fizetve az jár(na) nem? 2 x 45 percből jó ha összesen 1 órát vezetgetünk, de rendre annyi sincs, mivel a végéből is lecsipeget - persze előbb érünk be mindig "véletlen" 15 perccel vissza az oktató pályára... Haláli ez a fickó, de tényleg. (Lehet most kapom vissza a sorstól, hogy ugyanezt csináltam éveken át a suliba...:xD)
Egyébb lehúzások: Nemtudom ki figyelte már ki, de mindig arra kell menni forgalmi oktatói órán, amerre a drága oktatónak épp dolga van. Végülis ezzel nem is lenne gond, hisz közben vezet az ember, tanul, gyakorol, sajátít. De az, hogy mikor odaérünk, az oktató szépen kiszáll, és eltünik 5-10 percekre, az megintcsak a kifizetett órámból lehúzás! Elmesélem ez ma milyen már Monthy Pyton jelenetbe torkollott: Elsőre elvitetett egy budaörsi gyógyszertárba, ahol eltünk 10 percre. Visszajött: "hosszú volt a sor, oppsz". Jólvan... Mentünk tovább, de alig negyed óra múlva megint intett, hogy húzódjak le, akkor meg valami iratot adott le. 5 perc minusz megint... Eztán lassan visszaértünk Pestre ahol meg az Őrmezői lakótelepen állíttatott le - már kezdtem azthinni, valami szakmai oktatás jön - á nem. Kéremszépen, kiszállt és bement a Penny Marketbe, majd 8 perc múlva kiállíott valami párizsival meg zsömlékkel. Ez aztán a fontos dolog... Végtére is 23 percet csalt le így a kifizetett órámból. Egyszóval ha az óra eleji késést, az óra közbeni eltünedezését, és az óra végéből is lecsippentést egybevéve: jó ha 50 perc szól tényleges vezetésről a kifizetett 90 perc helyett. 40 percnek meg annyi, kidobott pénz.
Nemtudom mi jöhet még... Arra számítok, megint ez a "plussz órát kell venni 5 ezerért" lehúzás lesz, mert gyanúsan jól megy most is a vezetés, szerintem a (hivatalosan) kifizetett részek legvégén mutatja meg a lényeget (amit majd plussz zsebre-órákban veszünk át módszeresen). Na.
És én még kiröhögtem 1 éve azt, aki azzal jött nekem, hogy egy jogsi minimum egy 100-asba fáj. Hát fog ez többe is...
Az említett autósiskola nevét és oktatóját egyébként direkt nem írom le, mert minek is. Még a végén megint blog-szilencium lesz pár napig, mert nevén merném neveni az illetőt... (képen is satíroztam lentebb az elérhetőségük)
Meg aztán legyen tanúlságos így is mindenkinek:
Így húzzák le a drága kiszolgáltatott tanoncokat az oktatók. És ez nem csak velem történik, nem én vagyok Murphys, rendesen utánajártam. Mindenki csípőből kontráz rá "jobbnál jobb" történeteket, de minimum egy "ó hát velem dettó ez volt"-okat. Még apám szerint is már a 70-es években is ugyanez ment ebben a szakmában... Nem hittem volna, hogy van lehúzósab a taxisnál, hát de van.
Ma a végén már sokaltam is az egészet, és a párizsi vásárlásakkor unalmamba cigizni száltam ki. Oktató sehol. Hoze úr cigizni tanul:
Utolsó kommentek